برنامه‌ی آزمون 12 اردیبهشت 99

در گذشته خیلی نیاز نداشتیم که منطق برنامه ی آزمون ها را توضیح دهیم . زیرا دانش آموزانی که به کانون می آمدند برطبق عادت برنامه را اجرا می کردند و فقط تعدادی از دانش آموزان بودند که با دقت و حوصله روی برنامه و منطق تنظیم آن عمیق می شدند و درباره ی علت های کلی و جزئی برنامه سوال می پرسیدند . اما اکنون و در دوران تعطیلات کرونایی وضع فرق می کند و همه ی مردم برای پیدا کردن بهترین راهکارها و راه حل ها به دنبال استدلال و منطق هستند . 
برنامه ی آزمون 12 اردی بهشت خیلی ساده است و در عین حال منطق خیلی محکم و منسجمی دارد . برنامه را می شود در دو یا سه خط توضیح داد اما بهتر است در ابتدا دلایل برنامه را توضیح دهیم . از پشتیبانان و اولیا و مشاوران و دانش آموزان عزیز هم خواهش می کنیم منطق و استدلال های برنامه را برای دیگران هم توضیح دهید تا دانش آموزان که هم اکنون بیش از هر چیز نیاز به آرامش و برنامه دارند با اطمینان و در مسیر صحیح گام بردارند .
گر چه در این جا می خواهیم راجع به برنامه ی آزمون 12 اردی بهشت توضیح دهیم اما بد نیست روی این موضوع هم تاکید کنم که هم اکنون در میان دانش آموزان با پدیده ی دو قطبی مواجه هستیم به این معنی که بعضی دانش آموزان خیلی بیشتر  و به مراتب بیش از گذشته تلاش می کنند و برخی هم کم توجهی می کنند و قدر زمان را نمی دانند .پس از تعطیلات تفاوت ها و فاصله ها بیشتر می شوند . خوب است شما جزء کسانی باشید که از این ایام تعطیلات اجباری به بهترین شکل استفاده می کنید . در این باره گفتنی ها بسیار است که بعدا به آن خواهیم پرداخت .


اکنون  از  معیارها و اصول تنظیم برنامه شروع می کنیم و در  پاراگراف های  پایانی برنامه ی آزمون 12 اردیبهشت را توضیح می دهیم . 


برنامه ریزی آزمون ها ی  کانون ها همیشه با برنامه ی مدرسه هماهنگ است . هماهنگی برنامه ی کانون با مدرسه سبب می شود دانش آموزان  تمرکز بیشتر داشته باشند ، ذهنشان آشفته نشود و در نتیجه آرامش بیشتری هم داشته باشند. البته درپایه های ششم و نهم بسیاری از دانش آموزان علاوه بر مدرسه و امتحانات مدرسه ، به فکر موفقیت در آزمون های تیزهوشان نیز هستند و دانش آموزان  دوازدهمی ، موفقیت در کنکور را  یک هدف مهم و تعیین کننده برای خود می دانند  .


اکنون در شرایطی که تعطیلی مدارس ادامه دارد و دانش آموزان درخانه هستند برنامه ی مشخص و واضحی برای آزمون 12 اردیبهشت در نظر گرفته ایم . این برنامه چند هدف مشخص دارد : 
 کمک به دانش آموزان تا  در امتحانات پایان سال بهترین نتیجه را بگیرند .
دانش آموزان پایه ی درسی خود را بیش از پیش تقویت کنند . یک جمع بندی قدرتمند داشته باشند . مانند برخی دانش آموزان سال های قبل به نیم سال دوم کم توجهی نکنند و  بتوانند  سال آینده را با پایه ی قوی تر و  آمادگی بیشتر آغاز کنند و روی پیش نیازها مسلط باشند .



 برنامه را به گونه ای تنظیم کرده ایم  که  همه ی دانش آموزان بتوانند آن را اجرا کنند و برنامه فقط برای دانش آموزان مدارس خاص و ترازهای خیلی برتر نباشد . برای همه ی دانش آموزان موثر و قابل اجرا باشد . همگی  از درستی برنامه مطمئن باشند و آرامش ذهنی دانش آموزان تامین شود. 


البته  برای دانش آموزانی که می توانند پیشروی بیشتر داشته باشند و معدل ها و ترازهای بالاتر دارند ،  یک برنامه ی تکمیلی هم در نظر گرفته ایم که حدود   بیست درصد درس ریاضی و درس های  اختصاصی نیم سال دوم   می شود و برای دفترچه ی دوم ( دفترچه ی غیرمشترک) در نظر گرفته شده است  


برنامه کمترین تغییر را نسبت به برنامه ی قبلی  دارد واگر چه مدارس مدتی است که تعطیل هستند اما برنامه ی 12 اردی بهشت هم  در ادامه ی برنامه ی آزمون های قبلی است . این امر سبب می شود آرامش دانش آموزان حفظ شود ، ذهنشان آشفته نشود و برنامه های قبلی شان را با قدرت بیشتر ادامه دهند .
منطق برنامه بسیار ساده است و در دو سه خط می توان آن را توضیح داد . هر یک از پشتیبانان ، اولیا و مشاوران و دانش آموزان می توانند به سادگی منطق برنامه را برای دیگران توضیح بدهند .


و یک نکته ی مهم : برنامه به گونه ای طراحی شده که درباره ی زمان امتحانات پایان سال و بازگشایی یا تعطیلی مدارس و تاریخ برگزاری کنکور هر تصمیمی گرفته شود دانش آموزان می توانند با آرامش و تسلط مطمئن باشند که در مسیر صحیح قدم بر داشته اند .


برنامه ی آزمون 12 اردی بهشت شامل چه قسمت هایی خواهد بود ؟ 
برنامه ی آزمون روی نیم سال دوم متمرکز است . معمولا به نیم سال اول توجه بیشتری می شود ولی نیم سال دوم با سرعت تدریس می شود و دانش آموزان هم وقت کمتری روی نیم سال دوم می گذارند . امسال در فرصت تعطیلات کرونایی که پیش آمده است ،  دانش آموزان می توانند این ضعف همیشگی  را جبران کنند و به نیم سال دوم ( به ویژه فصل های اول نیم سال دوم ) توجه بیشتری بکنند. برنامه ی آزمون 12 اردیبهشت در همه ی درس های عمومی و اختصاصی از ابتدای نیم سال دوم شروع می شود و شش هشتم  نیم سال دوم را شامل می شود . البته در درس های اختصاصی مثل آزمون 29 فروردین ، یک چهارم آخر درس های اختصاصی در دفترچه ی غیرمشترک قرار می گیرد . 

برای دبستانی ها و متوسطه ی اول ریاضی و علوم ، درس هایی هستند که علاوه بر دفترچه ی اول در دفترچه ی دوم هم قرار دارند ( فصل های آخر را در دفترچه ی دوم قرار داده ایم تا اگر دانش آموزی هنوز این فصل ها را نخوانده باشند فقط به دفترچه ی اول پاسخ دهند )


برای دبیرستانی ها ،  ریاضی و سایر در س های اختصاصی را علاوه بر دفترچه ی اول در دفترچه ی دوم هم قرار داده ایم ( فصل های آخر را در دفترچه ی دوم قرار داده ایم تا اگر دانش آموزانی هنوز این فصل ها را نخوانده باشند فقط به دفترچه ی اول پاسخ دهند )


 به این ترتیب دانش آموزانی که در مدارس جلوتر بوده اند یا این که خود آموزی کرده اند به دفترچه ی  غیرمشترک ( یعنی دفتر چه ی دوم ) هم پاسخ می دهند و دانش آموزانی که هنوز این درس ها را نخوانده اند فقط به دفترچه ی اول پاسخ می دهند .


تکلیف دو هشتم پایانی چیست ؟ دو هشتم پایانی را در آزمون 26 اردی بهشت در برنامه قرار خواهیم داد. در آن زمان برنامه ی امتحانات مدارس و کنکور مشخص شده است و تصمیم گیری در مورد برنامه کاملا واضح و ساده خواهد بود که فعلا به توضیح آن نمی پردازیم .اما هم اکنون تکلیف و برنامه کاملا مشخص است : تمرکز روی نیم سال دوم 


البته برای کنکوری ها و دوازدهمی ها ، علاوه بر نیم سال دوم ، درس های پایه طبق برنامه راهبردی (بدون تغییر) در برنامه قرار دارد. درس های پایه 12 اردیبهشت شامل جمع بندی مبحثی  درس های پایه است . به این ترتیب کنکوری ها در آزمون 12 اردی بهشت نیمی از مباحث کنکور و نیمی از مباحث امتحان نهایی را آزمون می دهند .

توجه : جدول تفصیلی برنامه آزمون 12 اردیبهشت در لینک های زیر این مطلب قرار می گیرد. 


برنامه ی آزمون 12 اردی بهشت شامل درس های نیم سال اول نخواهد بود زیرا نیم سال اول را بارها و بارها مطالعه کرده اید مباحث آزمون ،   شامل  سه چهارم از  نیم سال دوم می شود  شما  باید روی نیم سال دوم تمرکز بیشتری داشته باشد . به ویژه در شرایط امسال که شما درس های نیم سال دوم را بیشتر خودتان مطالعه و تمرین کرده اید و کمتر توانسته اید به مدرسه بروید باید به تمرین نیم سال دوم اهمیت بیشتری بدهید تا برای امتحانات آماده تر شوید . ضمنا دانش آموزانی که درس های اختصاصی را نتوانسته اند به طور کامل مطالعه و خود آموزی کنند می توانند به درس های دفترچه ی غیرمشترک که شامل یک چهارم  اختصاصی هاست پاسخ ندهند. 


توجه : برای دبستان و متوسطه ی اول درس های دفترچه ی دوم ( یعنی دفترچه ی غیرمشترک) شامل دو درس ریاضی و علوم است و برای دبیرستانی ها و کنکور، شامل درس های اختصاصی است . 


ضمنا برای فارغ التحصیلان نظام قدیم و گروه های هنر و منحصرا زبان برنامه تغییری نخواهد داشت. علت نیز مشخص است نظام قدیمی ها فارغ التحصیل هستند و برنامه شان تحت تاثیر برنامه ی مدرسه نیست و منابع گروه های هنر و منحصرا زبان نیز شامل درس های عمومی و منابع آزاد است بنابراین می توان همان برنامه ی اصلی را بدون تغییر اجرا کنند  . 

 

برنامه ی هنرستانی ها نیز  به صورت جداگانه و به زودی اطلاع رسانی می شود . 

 

 

توجه : جدول تفصیلی برنامه آزمون 12 اردیبهشت در لینک های زیر این مطلب قرار می گیرند. 

 

 

برای مشاهده برنامه گروه ها برروی مقطع کلیک کنید:

دوازدهم تجربی نظام جدید

دوازدهم ریاضی نظام جدید

دوازدهم انسانی نظام جدید

هنر

منحصرا زبان

هنرستان دوازدهم

یازدهم تجربی

یازدهم ریاضی

یازدهم انسانی

دهم تجربی

دهم ریاضی

دهم انسانی

هنرستان-یازدهم

هنرستان-دهم

نهم

هشتم

هفتم

ششم دبستان

پنجم دبستان

چهارم دبستان

سوم دبستان

دوم دبستان

مطالب مرتبط

author

مدیریت

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه