آموزش نحوه‌ی پاسخ گویی و برگزاری آنلاین ومجدد آزمون‌های کانون

توجه : شما می توانید   فقط یک نوبت دیگر به همه ی سوال های هر آزمون پاسخ دهید و کارنامه ی درس به درس دریافت کنید  . آزمون ها ی گذشته ی کانون ، به تدریج و یک به یک برای شما بارگذاری می شوند تا بتوانید بار دیگر ، درصد ، چند از 10 ، تراز و رتبه برای هر درس دریافت کنید و برای هدف گذاری و برنامه ریزی از این نتایج استفاده کنید .

 

نکته ی مهم و متفاوت در این آزمون های مجدد این است که شما  مجبور نیستید در یک نوبت به همه ی درس ها جواب بدهید . البته اگر بخواهید به همه ی سوال ها هم پاسخ دهید ممکن است .

 

هدف و فایده ی  آزمون مجدد چیست ؟ 

آزمون مجدد را به 3 روش وبا سه هدف می توانید انجام دهید. هر روش را که انتخاب کنید فایده ی متفاوتی دارد . 

روش اول : قبل از شروع به درس خواندن : شما می توانید برای شروع جمع بندی هر درس با روش بازیابی عمل کنید و ابتدا برای همان درسی که می خواهید مطالعه کنید آزمون بدهید و بر اساس نتایج آزمون تشخیص دهید کدام قسمت ها را بیشتر و کدام قسمت ها را کمتر بخوانید . 

روش دوم : هم چنین می توانید پس از مطالعه ی یک  درس و برای آن که مطمئن شوید که چقدر پیشرفت کرده اید این آزمون را بدهید 

روش سوم: می توانید پس از گذشته چند هفته ، آزمون را به طور جامع بدهید تا متوجه شوید چند از 10 شما و تراز کل و رتبه ی کل شما چقدر تغییر کرده است . می توانید کارنامه ی جدید را با کارنامه ی قبلی تان مقایسه کنید .

 

مراحل آزمون دادن و گرفتن کارنامه 

شروع آزمون : برای شروع آزمون کافی است به صفحه ی شخصی خودتان در سایت کانون بروید . دو امکان برای دسترسی خواهید داشت 

دسترسی اول : در بالای صفحه یک دکمه ی آبی کل عرض صفحه را می پوشاند. با عنوان : برگزاری مجدد آزمون29 فروردین  ( هر بار که یک آزمون اضافه می شود تاریخ جدیدترین آزمون را خواهید دید) وقتی کلیک کنید جدول تمام آزمون های فعال را مشاهده خواهید کرد.(این جدول هر هفته دو بار در روزهای سه شنبه و پنج شنبه  تکمیل می شود و آزمون های دیگر هم به تدریج اضافه می شوند ). روی آزمون دلخواه کلیک می کنید . پاسخبرگ و فایل پی دی اف سوال ها را مشاهده می کنید .

دسترسی دوم :  از منوی سمت راست صفحه ی شخصی دکمه ی آزمون های آنلاین غیرحضوری را انتخاب کنید

شما می توانید به دلخواه خود  یک یا چند درس یا همه ی درس ها  را امتحان بدهید و گزینه ها را در پاسخبرگ انتخاب کنید .رنگ گزینه های انتخابی سبز می شوند . تا قبل از این که  دکمه ی ثبت نهایی را بزنید می توانید پاسخ هایتان را تغییر دهید .

پایان آزمون : هر موقع پاسخ گویی شما به درس های انتخابی تان تمام شد دکمه ی ثبت نهایی را کلیک کنید . البته شما می توانید در نوبت های بعدی بازهم وارد همین آزمون بشوید و به بقیه ی درس ها پاسخ دهید.

دریافت کارنامه : 

بلافاصله پس از پایان آزمون  کارنامه ی آزمون مجدد را دریافت می  کنید . همین که دکمه ی ثبت نهایی را کلیک کردید کارنامه را خواهید دید .

 

محتوای کارنامه : 

کارنامه ی آزمون مجدد برای هر درس ، شامل درصد ، چند از 10 ، تراز و رتبه ی شما در مقایسه با شرکت کنندگان آزمون اصلی است . تراز و رتبه ای که دریافت می کنید تراز و رتبه ی معادل است که با شرکت کنندگان آزمون اصلی شبیه سازی شده است .

توجه : تراز و رتبه ی شما در آزمون مجدد هیچ تاثیری در کارنامه ی آزمون اصلی شما که قبلا داده اید نخواهد داشت ولی برای برنامه ریزی خودتان و آگاهی از میزان افزایش تسلط شما و برای تشخیص قسمت هایی که هنوز مسلط نشده اید ضروری است . 

تراز و رتبه ی کل :  تراز و رتبه ی کل زمانی نمایش داده خواهد شد که شما به همه ی درس ها پاسخ داده باشید . یعنی اگر در نوبت اول و دوم فقط به چند درس پاسخ بدهید رتبه و تراز کل را نمی بینید وفقط تراز و رتبه ی هر درس را خواهید دید که برای هدف گذاری وبرنامه ریزی همان درس ها مفید است.

 

چگونه به درس هایی که در نوبت اول پاسخ نداده اید جواب می دهید ؟ 

یک بار دیگر همین مسیر را طی می کنید ولی توجه کنید که نمی توانید درس هایی را که قبلا پاسخ داده اید تغییر دهید فقط می توانید به بقیه ی درس ها پاسخ دهید و در هر نوبت که امتحان دادید دکمه ی ثبت نهایی را انتخاب و کلیک کنید . کارنامه ای که می گیرید کارنامه ی تکمیل شده است یعنی هم درس های جدید و هم درس های قبلی تان را در کارنامه خواهید دید . این مسیر را می توانید تا زمانی که کارنامه تان کامل شود ادامه دهید .زمانی که به همه ی درس ها پاسخ داده باشید تراز کل و رتبه ی کل هم دریافت می کنید و می توانید با تراز و رتبه ی کل آزمون اصلی تان مقایسه  کنید .

مطالب مرتبط

author

مدیریت

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه