سرآغاز موفقیت از نقطه‌ی تغییر است..

برای نگاه به مفهوم درک تغییرات و مدیریت صحیح آن‌ها، باید واکنش‌ها یا تصمیم‌هایی را که برای کنترل تغییرات می‌گیرید، نیز بررسی کنید‌. تغییرات جدید، اصلی اجتناب‌ناپذیر در دوران تحصیل است؛ اما بازخورد رفتاری والدین به این تغییر، مشابه نقطه‌ی عطف نمودار است. از نقطه‌ی بروز تغییر می‌توان مسیری صعودی یا نزولی ساخت.

پذیرش تغییرات، اصلی مهم در مدیریت‌کردن آن‌هاست. در این مرحله کند و کاو دلایل و پیش‌زمینه‌ها هنوز محور فعالیت‌های والدین نیست‌. در مرحله‌ی صِفرم از مدیریت تغییرات، باید بپذیرید که با موقعیت جدیدی مواجهید و نگاه بازجویانه به این پدیده، شروع فرایند مدیریت منطقی آن را عقب‌‌ تر می‌برد. در گام بعدی، به تحلیل دلایل رخ‌ دادن تغییر نامطلوب نیازمندید. این موضوع تحلیل روش‌های حل مسئله را کاربردی‌تر و مشخص‌تر می‌کند. یکی از ابزارهای تحلیلی مهم، گفت‌وگوی درون‌گروهی است. فرد با گفت‌وگو و توصیف عملکرد، به زوایای مختلف عملکرد خود بیشتر از‌ گذشته تسلط پیدا می‌کند و ‌در شرایطی که زمینه‌ی تفکر خلاق فراهم شود، جست‌وجوی ذهنی او ‌برای یافتن راه‌حل‌ها آغاز خواهد شد.

مشارکت در حل مسئله یکی از موارد مهم در مدیریت تغییرات است. درس‌های زیادی از این سبک کنترلی در تجربیات مشابه افراد نهفته است که مشورت با آن‌ها به تعداد روش‌های موجود برای حل مسئله می‌افزاید. راه‌حل‌‌های یافت‌شده در این مرحله، چند ویژگی مشخص دارند. استفاده از راه‌حل‌های پربازده و آینده‌نگرانه‌ای که روی موقعیت فردی هر تغییر پیاده‌سازی شده است، استراتژی قوی و مؤثری است.

اگر بارها در مصاحبه یا بیوگرافی افراد موفق به این جمله برخورد کرده‌اید که موفقیت از تغییردادن شرایط نامطلوب سرچشمه می‌گیرد، می‌توانید نقش دیدگاه‌های گفته‌شده را برای مفهوم تغییر روش نامطلوب، بهتر در ذهنتان تداعی کنید. موفقیت دقیقاً از نقطه‌ی کنارگذاشتن یک عادت کم‌ بازده آغاز می‌شود و تا بی‌نهایت ادامه پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط

author

مدیریت

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه